De Florentina Șușnea
În ultimii doi ani, companiile s-au adaptat în mare măsură la noi moduri și condiții de muncă. Liderii de afaceri au îmbrățișat digitalizarea, munca la distanță, procesele și lanțurile de aprovizionare reorganizate, costurile controlate și au rămas cât mai aproape de oameni. Au făcut ce era necesar. Sunt măsurile luate suficiente pentru ceea ce urmează în 2022? Aceasta este întrebarea la care echipele de management încearcă acum să răspundă.
Liderii trebuie să facă mai mult pentru a se pregăti pentru noile valuri ale pandemiei. Ei trebuie să fie pregătiți și dispuși să regândească modul în care iau decizii și de ce sunt necesare. Cu alte cuvinte, liderii trebuie să iasă în evidență, să elimine vechile moduri de gândire și să obțină o perspectivă mai largă care să le permită să înțeleagă cu adevărat provocările și oportunitățile mediului de afaceri de astăzi.
Pandemia a dezvăluit și a accelerat o serie de tendințe care vor juca un rol substanțial în modelarea viitorului economiei, iar echipele de management trebuie să se uite la ele pentru a lua măsuri în companiile lor.
1. Ritmul schimbării se accelerează . Mediul de afaceri este mai fluid ca niciodată. Nevoia de viteză este prin urmare acută pentru a răspunde la atâtea schimbări. Dar această viteză trebuie să fie sustenabilă. Munca remarcabilă depusă de manageri în primele luni ale pandemiei a fost condusă de un sentiment de urgență. Viteza schimbată de răspunsul la criză a devenit modul normal în care operează companiile acum. Prin urmare, viteza trebuie încorporată în organizație. Viteza înseamnă și implementarea unor modele de operare inteligente pentru ca compania să funcționeze mai eficient.
2. Oamenii vor sens în viața și munca lor.Indiferent cât de vag, filozofic sau nepragmatic ar suna, cercetările arată că acele companii care au un puternic simț al scopului le depășesc pe cele cărora le lipsește. Angajații care spun că își trăiesc obiectivele la locul de muncă sunt mai loiali, mai dispuși să muncească mai mult și mai puțin probabil să plece. În același timp, a avea un obiectiv clar ajută companiile să recunoască oportunitățile emergente și să se conecteze cu clienții lor. Scopul nu mai este doar o declarație de bune intenții, ci o prioritate și o sursă de avantaj competitiv.
3. Sustenabilitateși minimizarea impactului asupra mediului. Multe companii au făcut pași importanți în această direcție, ghidându-se după propriile valori. Acest lucru va fi la fel de important în viitor ca și evaluarea modului în care consumatorii și autoritățile de reglementare insistă asupra acestui lucru. Sustenabilitatea necesită o abordare sistematică similară cu transformarea digitală sau dezvoltarea strategiei, deoarece va fi o sursă importantă de avantaj competitiv pe termen lung.
4. Tehnologia cloudiar potentialul sau a fost recunoscut de mult, abia acum incepe sa aduca rezultate reale in inovatie si productivitate. Companiile trebuie să implementeze tehnologia cloud pentru a atinge aceste obiective. Pentru a face acest lucru, oamenii lor trebuie să fie „alfabetizați în cloud”. Acesta este modul de a atinge potențialul cloud-ului. Odată cu transformarea digitală a apărut nevoia de recalificare a forței de muncă cu privire la modul de utilizare a noilor procese și instrumente digitale. Multe tipuri de joburi tradiționale au fost automatizate sau vor fi automatizate. Viitorul va aduce noi oportunități pe măsură ce nevoia de tehnologie digitală devine mai clară.
5. Resurse umanesunt esențiale, iar piața muncii a suferit schimbări majore în ultimii doi ani. Dezvoltarea angajaților este o altă prioritate. Viitorul văzut la începutul lui 2022 arată foarte diferit de felul în care arăta viitorul la începutul lui 2019. Organizarea resurselor umane trebuie să fie acum mai flexibilă, mai puțin ierarhică și mai diversă. Sistemele moderne de management al învățării facilitează crearea diferitelor tipuri de conținut pentru formarea și dezvoltarea angajaților. Dezvoltarea competențelor merge mână în mână cu învățarea pe tot parcursul vieții. În acest nou mediu, formarea, munca și recalificarea nu mai sunt liniare, ci mai degrabă apar într-un model ciclic de reinventare constantă. Tot mai mulți profesioniști vor dori să lucreze pentru companii care investesc în dezvoltarea lor profesională și personală.
In concluzie
Modul în care sunt implementate aceste cinci priorități diferă de la companie la companie. Ceea ce contează este că liderii de afaceri înțeleg că stăpânirea acestor cinci priorități va îmbunătăți substanțial șansele de succes ale companiilor pe care le conduc. Ei le revine să servească scopului, să facă modelul de afaceri durabil, să recunoască importanța tehnologiei, să internalizeze și să coreleze ritmul de funcționare cu ritmul mediului economic și să investească în dezvoltarea angajaților.
De mai bine de 27 de ani, PKF Finconta este una dintre cele 10 companii de top de servicii profesionale din România. Din 2006, suntem membri PKF International Limited. PKF International este o organizație internațională lider de consultanță în afaceri. Compania a crescut constant de-a lungul anilor, formând un Grup de patru companii: PKF Finconta, PKF Finconta Consultanta, PKF Finconta HR și Finconta Consulting SPRL, membri ai organizațiilor profesionale naționale CECCAR, CAFR, CCFR și UNPIR. Oferim o gamă largă de consiliere în afaceri și servicii specializate aferente. Avem șapte domenii de bază de expertiză și, în cadrul acestor domenii, ne adaptăm serviciile la afacerea dvs. și nevoile dvs.: audit, finanțe corporative, servicii fiscale, contabile și de consultanță contabilă, prețuri de transfer, administrarea salariilor și a personalului și insolvență.
Must Read