London Escorts sunderland escorts 1v1.lol unblocked yohoho 76 https://www.symbaloo.com/mix/yohoho?lang=EN yohoho https://www.symbaloo.com/mix/agariounblockedpvp https://yohoho-io.app/ https://www.symbaloo.com/mix/agariounblockedschool1?lang=EN

AI Footprints: the Retail Media market in Romania will grow by 35% in 2023

Must Read

Polisario defeats, legally, the Kingdom of Morocco, in the historic dispute. The CJUE annulled a trade agreement between Rabat and the EU

Bucharest, October 12, 2024 - by Constantin Radut - Few Romanians have noticed that, lately, "made in Morocco" tomatoes...

Standard & Poor’s agency reaffirms Romania’s sovereign rating and stable outlook

Bucharest, October 12, 2024 - RBJ - Ministry of Finance - S&P agency reconfirms Romania's sovereign rating and stable...

The trade deficit, at higher and higher levels. Romania fails to develop a sustainable export strategy. Dependence on the EU markets is proving increasingly...

Bucharest, October 10, 2024 - RBJ - Today, National Statistics has placed in the public space another piece of...

Dan Marc-Founder Fotoproprints AI

De RBJ
Piața Retail Media din România va crește cu aproximativ 35% în 2023, potrivit Footprints AI, o companie românească care operează una dintre cele mai avansate platforme Retail Media din lume. Rețelele de Retail Media vor trage din bugetele de promovare redirecționate din publicitate TV și online, în contextul scăderii pieței de consum și creșterea concomitentă a costurilor serviciilor de publicitate online furnizate de marile platforme (cum ar fi Meta, Google, LinkedIn). ).
Anul trecut, costul achiziționării unui nou client, folosind instrumente clasice de publicitate online, a crescut cu aproape 70%, față de 2021.
Cu Retail Media, retailerii care investesc în promovare pot accesa cea mai eficientă modalitate de a converti traficul anonim în clienți profitabili. Rețelele Retail Media conectează retailerii cu agenții de publicitate și consumatorii, folosind propriile canale: site-uri web, aplicații, e-mailuri, afișaj în magazin – unde reclame personalizate sunt livrate categorii de clienți extrem de relevante, la momentul potrivit.
De exemplu, Footprints AI permite transformarea investițiilor media ale retailerilor prin realizarea de profiluri comportamentale predictive, bazate pe bogăția de date generate de clienți (inclusiv istoricul achizițiilor, comportamentul de navigare și preferințele) în interacțiunile lor cu retaileri.
Footprints AI este singura platformă Retail Media din România care utilizează tehnologia de inteligență artificială atât pentru canalele din magazin, cât și pentru canalele online și poate estima costurile cu o acuratețe de peste 99%. Estimarea se face in functie de comportamentul consumatorilor din spatiile comerciale pe o perioada de 30 de zile, intr-un context de crestere a preturilor pe piata de publicitate digitala, asigurandu-le agentilor de publicitate costul optim (rentabilitatea cheltuielilor publicitare) pentru campaniile lor (dupa 2). campaniile anterioare au fost deja derulate în platformă).
„Avantajul în Retail Media este atribuirea directă între investițiile publicitare, clienții atrași și vânzările generate de aceștia în spațiile de retail online și offline. Tehnologia unică pe care este construit Footprints AI reușește să crească vânzările în magazine fizice prin campanii digitale și atribuirea cu 92. % acuratețe impactul pe care investițiile în Retail Media îl au asupra vânzărilor”, spune Dan Marc, Fondator Footprints AI, menționând că 2023 va fi un an important pentru piața Retail Media, în care tot mai multe companii se vor convinge de avantajele oferite de acest nou mod de publicitate.
„Misiunea noastră este să accelerăm evoluția industriei Retail Media și să o facem accesibilă oricărei companii.”
Prin Retail Media, oferta retailerului este mai ușor de înțeles de către agenții de publicitate. Acum au instrumentele necesare pentru a înțelege și a propune soluții personalizate pentru toate mărcile care doresc o alternativă mai eficientă față de actualele platforme de publicitate digitală din Search Media și Social Media.
Cu platforma Footprints AI, retailerii își pot lansa propria rețea Retail Media în 3 luni și au un model validat în piață și un model de operare în care atât agențiile media, cât și brandurile de publicitate își pot derula propriile campanii în modulul dedicat. De obicei, comercianții cu amănuntul pot dezvolta o soluție similară intern în aproximativ 3 ani folosind tehnologii alternative.
Cele mai mari bugete investite, anul acesta, în Retail Media vor fi alocate de brandurile CPG și cele pentru care nevoia unui mecanism de transmitere a mesajelor mai eficient și mai relevant către publicul țintă este foarte mare. Aceștia își desfășoară activitatea predominant în industriile auto, bancar, asigurări și servicii financiare nebancare.

Tehnologia AI unică a Footprints poate converti traficul anonim în clienți profitabili

The Footprints AI platform is based on a unique technology that offers offline commerce companies the opportunity to monetize the behavioral data generated by their customers. This is done by converting anonymous traffic into media audiences with predictable buying behavior.
Footprints analyze the data generated by consumers, through their shopping behavior in offline retail, anonymized and at an individual level, using its own Artificial Intelligence technologies. Based on the collected data, it can estimate who the consumers are and predict what they will buy in the next 30 days.
The complexity of interactions between consumers and brands in offline commerce spaces is not yet fully understood by the data models of retailers and the software platforms they work with. Consequently, at the moment, it is not possible to make a clear correspondence between the investment in advertising and the sales made in the physical retail premises. Footprints AI is the only software solution available on the market that manages to link offline buying behavior with the online profile of consumers. Thus, Footprints enable brands to deliver advertising messages to audiences based on consumers’ predicted offline purchase behavior and attribute the impact that promotional investments have on increasing sales from offline retail spaces.
With Retail Media, physical and online retail spaces are used to deliver personalized advertising content to customers digitally and connect brands with their target audience. Retail Media platforms interpret customer behavioral data to provide personalized and relevant pre-purchase information.
Through Retail Media networks, brands can connect with their target audience during the shopping experience and influence the purchasing decision of consumers.
Retail Media has all the prerequisites to dominate what can be called “the third great wave of advertising”.
Footprints AI is the Romanian company that operates one of the most advanced Retail Media platforms in the world, offering the simplest and most accessible way to convert anonymous traffic into profitable customers for offline companies.
Soluția Footprints AI folosește o tehnologie unică care oferă companiilor de comerț offline capacitatea de a monetiza datele generate de clienții lor.
În prezent, soluția Retail Media oferită de Footprints AI este utilizată de companii precum INGKA Holding BV (operator al magazinelor IKEA), Majid Al Futtaim (conglomeratul imobiliar și retail din Emiratele Arabe Unite), NEPI, Vienna Insurance Group, Jaguar, Hyundai, Land Rover , Erste Group, First Bank și Țiriac Group.

- Advertisement -
Latest News

Polisario defeats, legally, the Kingdom of Morocco, in the historic dispute. The CJUE annulled a trade agreement between Rabat and the EU

Bucharest, October 12, 2024 - by Constantin Radut - Few Romanians have noticed that, lately, "made in Morocco" tomatoes...

Standard & Poor’s agency reaffirms Romania’s sovereign rating and stable outlook

Bucharest, October 12, 2024 - RBJ - Ministry of Finance - S&P agency reconfirms Romania's sovereign rating and stable outlook The S&P rating agency has...

The trade deficit, at higher and higher levels. Romania fails to develop a sustainable export strategy. Dependence on the EU markets is proving increasingly...

Bucharest, October 10, 2024 - RBJ - Today, National Statistics has placed in the public space another piece of information that shows the disaster...

Power Shift Summit brings toghether the most important European leaders in energy and business on October 29-30, in Bucharest

  Bucharest, 10.10.2024 - RBJ - The Romanian Associations for Wind and Photovoltaic Energy (RWEA & RPIA) are organizing on October 29 and 30 in...

The Romanian group TeraPlast continues its regional expansion and acquires 70% of Optiplast – the third largest flexible packaging manufacturer in Croatia

Zagreb, October 9, 2024 - RBJ - In a press release, the Romanian group TeraPlast announces the signing of a purchase agreement to acquire...
- Advertisement -

More Articles Like This

- Advertisement -